За шести пореден път се проведе единственото по рода си събитие, посветено на добрите практики в развитието на бизнес с естетични процедури в България – Medical Aesthetic Business Forum. Форумът събра на едно място някои от най-успешните бизнеси в бранша. Сред темите, които се разискваха, бяха правилното консултиране на пациента, ценообразуването и ефективните маркетинг подходи за привличане и задържане на клиенти.

Гвоздей на програмата тази година беше британският експерт с дългогодишен опит в консултирането на пациенти за естетични процедури – Андрю Купър. Той направи мини трейнинг по специално разработена програма, като показа добрите практики при консултирането на пациента. Андрю Купър постави специален акцент върху задължителното интервюиране на пациента, преди да се пристъпи към съответната естетична процедура. По време на това кратко интервю трябва да му бъдат разяснени всички ползи и евентуални странични ефекти от процедурата (в рамките на 10-15-минутен разговор), както и да се изиска от пациента подписването на информирано съгласие преди започване на терапията. Според британския експерт интервюирането на пациента е от съществено значение за преценката дали той изобщо е подходящ за желаната от него процедура. Предварителният разговор ще създаде реалистични очаквания за крайния резултат и ще елиминира евентуални негативни последствия, като разочарование.
Андрю Купър също така показа и няколко ефективни техники за превръщането на потенциалния клиент в реален, както и работещи методи за привличане на нови клиенти и тяхното задържане.

Собственикът на Бул Мед Консулт – най-големият дистрибутор на апаратура за естетичната индустрия на Балканите, инж. Георги Панчев пък поднесе изключително интересна и полезна лекция за правилното ценообразуване в бранша. „Много често хората подценяват непреките разходи. Особено тези, които са свързани с наема на помещението и с амортизацията на оборудването. Инвеститорите, които са закупили помещението или са платили 100% авансово своя апарат, смятат, че не се дължат пари за това. И тук е тяхната голяма грешка. Дори и помещението да е собственост на инвеститора, той дължи наем сам на себе си“, каза инж. Панчев. Той показа лесна и логична формула за правилното изчисляване на реалната стойност и цена на една процедура лазерна епилация. Темата за ценообразуването предизвика разгорещен дебат сред участниците във форума. Подтемите, които се разискваха, бяха: доколко трябва цените на пазара да се съобразяват с конкуренцията и как да се направи правилна промоционална политика.
Инж. Панчев обърна внимание и на планирането при закупуване на апаратура – важно е избраният апарат за естетични процедури да е от реномиран производител, за да се гарантират отлични резултати за клиентите/пациентите. Не по-малко важно е фирмата дистрибутор винаги да оказва качествена и бърза поддръжка на закупените апарати, да осигурява сериозно обучение за работа с тях, а също и помощ в PR и рекламата. Добрата информираност на клиентите също е от голямо значение. „Колкото повече начини намираме за информиране на потенциалните клиенти относно качеството на услугата, която предлагаме, толкова по-голям е шансът те да дойдат при нас.“, каза инж. Панчев.

Небезизвестната тв водеща на предаването „Духът на здравето“ по BTV и лекар невролог д-р Неделя Щонова „взриви“ гостите на форума със своя изключително емоционален мотивационен спектакъл, посветен на емоционалната интелигентност в бизнеса. Тя пя, свири на пиано и чрез музика показа как „звучат“ нашите емоции в ушите и умовете на околните. „Когато си в дупка – не копай! Не взимай със себе си в дупката лаптопа, телефона и удобния си диван. Просто излез от нея!“, съветва д-р Щонова. От нашата емоционална интелигентност зависят отношенията ни с екипа и клиентите ни, което води до успех или провал в бизнеса.

Един от дългогодишните партньори на Бул Мед Консулт – лазерен център Evolution, представи специално проведено от техния екип клинично проучване за резултатите от VelaShape III. Evolution е първият естетичен център в България, който работи с последния модел на VelaShape вече 5 години. Кинезитерапевтът Елена Зурлева потвърди, че VelaShape III дава прекрасни резултати при третиране на целулит, изглажда кожата и ремоделира контурите на тялото. „За оптимален ефект обаче процедурите с VelaShape трябва да се комбинират с добра двигателна активност и здравословен хранителен режим.“, каза г-жа Зурлева. VelaShape III e патентована синергия от 4 технологии: биполярна радиочестота (най-мощната произвеждана някога), IR (инфрачервена светлина), пулсиращ вакуум и специални масажни ролки. Авангардният апарат гарантира цялостно стягане и подобрение на структурата и текстурата на кожата. VelaShape III притежава CE сертификат за контуриране на тялото и FDA сертификат за намаляване на обиколката на корема и бедрата и редуциране на целулита. Клиничните проучвания показват, че средно се забелязва намаление от 1 до 3 см след една процедура на дадената зона.

Румънският експерт по маркетинг и комуникация Алина Адудукай поднесе изключително интересна лекция, посветена на това как да формулираме посланието си към клиента така, че то да бъде забелязано, прочетено и разбрано. Тя посъветва, когато формираме посланията към клиентите си, винаги да започваме отвътре навън – от отговора на въпроса „защо“ към отговора на въпроса „какво“. „Например, не казвайте: „Ние ще изваем тялото ви“, а „Ние ще ви помогнем да се чувствате добре и щастливи в своето тяло“. Запомнете! Кажете на вашите потенциални клиенти защо да дойдат именно при вас, а не какво ще им дадете.“, каза г-жа Алина Адудукай. Също така е важно да покажете увереност в разговора си с клиентите, както и експертни познания за технологията, която ще използвате по време на дадена терапия.
По традиция на форума имаше специално оборудвана демонстрационна зала с 10 високоефективни апарата от най-висок клас от портфолиото на Бул Мед Консулт. За първи път беше показан новият лазер YDun в портфолиото на световния лидер Candela. Той представлява неаблативна лазерна технология за лице и тяло, базирана на лазерен лъч с дължина на вълната 1550 nm. С него се третират успешно бели (стари) стрии, бръчки, белези от акне. Технологията е изключително безопасна и сигурна за пациента. С този иновативен YDun лазер може да се работи и през летния сезон, тъй като рискът от появата на пигментации е сведен до минимум, както и възстановителният период след процедурата. Благодарение на 1550 nm дължина на вълната лазерната енергия прониква на уникална дълбочина в кожата – 1-2 мм. Това позволява да се третират дълбоките слоеве на кожата, като се стимулират фибробластите за естествено производство на колаген и еластин, без да се наранява епидермисът (повърхността на кожата). Процедурата с революционния YDun лазер е без възстановителен период и гарантира впечатляващи резултати, особено за заличаване на бръчки, бели стрии и цялостно ревитализиране и подмладяване на кожата. YDun може да се използва и за уголемяване и възстановяване на тъканта на устните.