В последната ни маркетинг публикация ви разказахме за проследяването на клиентските посещения и какъв отпечатък оставят върху вашия бизнес.
Сега ще се опитаме да отговорим на един често задаван въпрос от страна на мениджъри и собственици в естетичната индустрия: Как да планираме и управляваме финансовите си потоци правилно, с цел по-добро развитие?
Когато се обслужват клиенти бизнеса генерира приходи от различно естество: услуги, пакетни предложения, ваучери, складови продажби, обучения, погасяване на клиентски задължения и др.
Реално погледнато натрупаните суми всъщност не представляват 100% печалба и една от масовите грешки е, че тези оборотни средства не се използват изцяло по направление.
Отговорът за правилното разпределение на натрупаните средства е в базовите принципи при управлението на приходи и разходи. Днес, благодарение на напредналите IT технологии, точно този процес е до голяма степен автоматизиран и много лесно проследим.
Когато използвате CRM/ERP системата „FashionPoint” за планирането на вашия здравен или естетичен бизнес, вие разполагате с отлично контролиран затворен цикъл, който проследява, отразява и анализира автоматично вашите финансови постъпления и разходи.
За да проследим процеса подробно направихме примерна резервация за услуга „Лифтинг с мезоконци“, която има консуматив мезоконци, която ще се изпълни от лекар със заплата 30% от стойността и.
Резервация на клиент „Иван“ за услуга „Лифтинг с мезоконци” при д-р Джурков в кабинет 1.
Предварително през складовия модул направихме заявка за доставка от наш дистрибутор на 3 бр. мезоконци, един брой от които ще ни е необходим за изпълнението на услугата.
Разходът за доставка се регистрира автоматично в момента на заприходяване на съответните продукти към наличностите с плащане, което в случая направихме по банка.
Към услугата имаме прикачена рецепта с консуматив, който ще се изпише веднага след таксуването и приключването на услугата.
Специалист д-р Джурков, който ще вземе хонорар 30% от оборота на изпълнените от него процедури.
Преди да приключим нашата резервация, я таксувахме в брой 2000 лв. и по портфейл 400лв., защото нашият клиент нямаше налична цялата сума. По този начин регистрираме като приход само сумата от 2000 лв. в брой, а останалите 400лв. се записаха автоматично, като задължение към портфейла на клиентския му профил.
Добавихме допълнителни разходи за друга складова покупка и изплатихме заплата на нашия специалист:
След като вече имаме регистрирани приходи и разходи може да проследим баланса на нашия приход-разход, за да видим как се развива бизнеса за избран от нас период.
В този случай ние ще изберем справка за период от 19.03 до 19.03 – разбира се, периодът може да се задава според нуждите ви за 1, 2, 3 месеца или години.
От текущия анализ за избрания от нас период става ясно, че сме реализирали приход 2000 лв. и разход от 6720 лв., при което, като се балансира сумата виждаме, че нашият бизнес е на –4720лв.
Разбира се, когато използвате системата вие ще генерирате различни стойности, като приход-разход, но най-важното е, че анализирайки ще знаете как може да усвоявате вашите оборотни средства и дали те са печалба или финансов риск.
Примерът, който разгледахме касае услуга с консуматив, но за изпълнението и използваме режийни средства и допълнителни ресурси, които също може да регистрирате през модула за разходи.
Когато използвате CRP/ERP “Fashion Point”, за управлението на клиентските си посещения, вие планирате заедно с времето и бизнеса си.
Вашите въпроси, относно „Fashion Point“, може да изпратите по и-мейл: marketing@fashionpoint.bg, или да се свържете директно с мен: +359 878 557 526 / Веселин Димитров.