
Как да продаваме козметични продукти и терапии според психотипа клиент, който е пред нас? Предлагаме ви интересен и много полезен тест за класификацията на психотиповете хора, представен по време на обучението РЕАЛЕН БЮТИ МЕНИДЖМЪНТ с Наталия Лисова. Събитието бе организирано от издателство Beauty Woman, предизвика изключителен интерес сред собствениците на салони за красота и естетични клиники.

Именно поради големия интерес издателство Beauty Woman организира и специализирано обучение за администратори в бюти бранша през м. юни 2020 г.

Изберете си първата фигура, която най-много ви допада, след това закрийте тази фигура и от останалите 3 изберете втората. Закрийте двете избрани фигури и от останалите 2 изберете третата. Последната остава четвърта при подредбата, която е индивидуална за всеки човек.
Какво разкрива подредбата?
Първата избрана фигура показва качествата и чертите от характера ни, с които сме се родили. Тя никога не се променя и ни съпътства през целия живот. Следващите фигури се променят с течение на времето. Когато първите 2 избрани фигури са триъгълник и квадрат, това означава твърд характер, а ако са кръг и Z – меки черти на характера.
ТРИЪГЪЛНИК
Роден лидер, „триъгълникът“ умее да прави бизнес, винаги си поставя цели и неотклонно ги следва. Той е човек на действието, здраво стъпил на земята, устремен, енергичен и решителен. С него не се спори, той върви право напред и има собствено мнение по всички въпроси. Най-често кара другите да работят, поставя задачи и очаква изпълнението им. Бързо мисли и взима решения, поставя ясни директиви и е твърд в своите обещания. Кризата е основният му двигател и той отлично се справя в трудни условия.
Ако „триъгълникът“ е в ролята на подчинен – трябва да му се дават точни задачи, както и предварително да му се каже какви резултати се цели да бъдат постигнати.
Положителни качества: умее да делегира задължения, много трудноспособен, притежава огромна енергия, която понякога няма къде да изразходва.
Отрицателни качества: импулсивност, склонност към неоправдан риск, нетърпелив, избухлив, прекалена взискателност към себе си и другите, бързо преминава от едно в друго състояние.
Ключова дума: ЦЕЛ.
Как купува?
Този клиент може да бъде разпознат по жестовете – обикновено посочва с показалец, а когато е в изправено положение единият му крак винаги е по-напред от другия. „Триъгълникът“ не се пазари, за него е важен резултатът и бързината. Промоциите не го интересуват, по принцип купува емоционално и повече продукти. С него се говори бързо, показват му се не по-малко от 2-3 продукта и задължително се набляга на крайния резултат.
КВАДРАТ
Балансиран и спокоен, предсказуем в постъпките си, „квадратът“ умее да запазва самообладание в трудни моменти, обича реда и цифрите. Той е интелектуалец, умее да държи речи, без да преувеличава или да ги украсява излишно. Пестелив е на жестове, но е много практичен и прецизен, винаги държи на думата си и не се огъва в тежка ситуация. Ясно и подробно формулира задачите на своите служители и държи на обратната връзка. Рядко хвали своите подчинени, като обикновено това е през призмата на работата. Единствено той от останалите фигури чете подробно етикетите и инструкциите за употреба на козметичните продукти.
Ако „квадратът“ е в ролята на подчинен, той е изключително коректен служител, но трябва да му се дават точни задачи, като е добре предварително да са написани.
Положителни качества: трудолюбие, логично мислене, информираност, винаги довежда започнатото докрай, познава отлично и в детайли работата си.
Отрицателни качества: не е стратег, не може да прави няколко неща едновременно, свръхпредпазлив, не обича да рискува и отлага взимането на важни решения, прекалено контролиращ.
Ключова дума: РЕД.
Как купува?
„Квадратът“ не купува веднага, предварително е направил проверка в интернет за цените, затова с него е изключително важно да сте честни. Той иска да помисли на спокойствие и ще се върне за покупката си по-късно. Купува малко, интересува се от качество и отстъпки. Необходимо е да му се показва един продукт и само ако той поиска още продукти, тогава да бъдат представени. С него се говори в открита поза, бавно и с цифри, като не се влагат емоции.
КРЪГ
Роден търговец, той обича да преговаря и продава, затова и най-добре се справя в обслужващата сфера. За него е важно мнението на хората. Вярва в служителите си и ако допуснат грешка им дава шанс да я поправят. Проявява интерес към проблемите на подчинените си и стабилизира отношенията в екипа. Умее да уважава и мотивира, обича да решава проблемите на другите, но не може да прилага наказания и да уволнява.
Ако „кръгът“ е в ролята на подчинен, той е отличен продавач, защото обича да докосва хората, много добре говори, но е важно точно и ясно да му бъдат поставени съответните задачи.
Положителни качества: доброжелателен, сговорчив, търпелив, доверчив, общителен, трудолюбив, ориентиран към външните фактори.
Отрицателни качества: колеблив и бавно взима решения, склонен е да разгласява информация от личен характер.
Ключова дума: ХОРА.
Как купува?
„Кръгът“ купува рядко и малко продукти, и то най-вече на база на преживяванията си. Чувствителен е и държи на доброто, позитивно отношение. При покупка е добре да му се казва: „всички наши клиенти купуват и ползват този продукт“.
Z
Разнообразен, креативен, генератор на творчески идеи, експресивен и понякога екстравагентен, „Z“ е често неразбиран от околните. Преследва стратегически цели и делегира разработването на детайлите на подчинените си, защото на самия него му е трудно да се занимава с малките подробности. Самостоятелен е при взимането на решения и често пъти действа, без да се съобразява с мнението на околните. „Z“ има слаб контрол върху подчинените си, не проявява интерес към личните проблеми на служителите си и е лош ръководител – нито хвали, нито наказва. Склонен е непрекъснато да прави промени.
Ако е в ролята на подчинен, на „Z“ му е много трудно да работи в организация, тъй като много държи на свободата си и без нея се чувства потиснат. Творческият му дух го кара непрекъснато да търси нови хоризонти.
Положителни качества: открит и честен при изразяване на мнението си, обича свободата, не осъжда другите и признава правото на грешка.
Отрицателни качества: настроението му се мени постоянно и трудно довежда започнатото докрай, понякога проявява пренебрежително отношение към околните.
Ключова дума: КРЕАТИВНОСТ.
Как купува?
Интересува се от новостите, приятните усещания и постигането на WOW ефект. „Z“ купува много продукти, но всичко трябва да се върти около него. При покупка трябва да наблегнете, че „всички знаменитости ползват този продукт“.

!!! За всеки психотип клиент трябва да се изготви отделна рекламна и маркетингова стратегия, защо те избират и купуват продукти и услуги по различен начин.