Максим Сергеев e най-известният консултант в областта на бюти индустрията, отговорен за успеха на най-големите SPA центрове и естетични клиники в Русия. Съсобственик е на консултантската компания „Сергеев, Каюмов и партньори“, автор на 4 учебника за организация на бизнеса в козметичната индустрия и на множество книги за успешното развитие на естетичната клиника и на салона за красота.
Двудневен обучителен семинар на 2 и 3 декември 2023 в NV Tower на Максим Сергеев – най-известният консултант в Русия в областта на бюти индустрията
2 дни и 127 практически действия на собственици и управители в здравния и бюти бранш през 2024- 2025 г.
За всички вас:
» Собственици на клиники, които искат да подобрят настоящия си бизнес.
» Собственици и управители на бюти салони.
» Собственици на клиники, които искат да развият нов бизнес модел на работа в клиниката си.
» Инвеститори, желаещи да изградят успешен и печеливш бизнес.
» Управители и администратори.
Има и любим цитат, който принадлежи на Зигмунд Фройд: „В този живот си струва да правиш само две неща – да обичаш и да работиш“. Смята, че Фройд е велик учен и трябва да се вслушваме в думите му. На Дерматокизметичния симпозиум разказа как трябва да работи един козметолог, за да печели пари. Най-много пари печелят работохолиците. Това не е този, който прекарва много време на работа, а този, за когото работата е най-важното в живота. За Максим Сергеев работата е най-важното нещо в живота.
За да се постигне нещо в живота, трябва да бъде взет пример от някого.
За да илюстрира това, Максим Сергеев е избрал три образа на лекари от световното кино.
Първи образ: д-р Хаус – лошят лекар. Не е добър пример за подражание. Велик лекар, но арогантен, груб и зъл. Не обича сътрудниците си, не обича пациентите. Той е мизантроп, а при това е прекрасен лекар. В реалния живот такъв лекар не може да печели добри пари. Медицината и козметологията се основават на любов. На първо място любовта към хората. Максим е срещал подобни лекари и споделя, че те нямат добри успехи.
Втори образ: Ханибал Лектър – известен лекар, прекрасно образован, притежаващ огромен набор от знания, но… е маниак. Не би трябвало да бъде еталон за никого.
Трети образ: д-р Уотсън – военен лекар, ранен по време на война, вследствие на което е инвалид, получава малка пенсия, принуден е да споделя квартира заедно с Шерлок Холмс. Който е чел Артър Конан Дойл, знае, че за две години д-р Уотсън преминава през професионална подготовка, става частен лекар, събира пациенти и спечелва пари. След това се жени и напуска Холмс. Ето от такъв образ трябва да вземаме пример. Някой, който успешно стартира новия си живот.
Какво трябва да се направи, за да се подготвите за печелене на пари?
Първата и много важна стъпка е да си поставите цели. Целите са две: стратегическа и тактическа.
Стратегическата
Насаме със себе си на чист лист хартия трябва да напишете каква сума желаете да печелите. Има езиков нюанс. Не трябва да се казва колко искам да получавам, а именно да печеля. Това се нарича трансфер на реалността. Поставете си цел. Сгънете листа и го приберете някъде. Самият Максим го прави и наскоро, по време на пандемията, подреждайки библиотеката си, намира такова, писано преди време листче, на което пише 1000 долара на месец. Не става ясно кога го е написал, но се е сбъднало. Печели повече от 1000 долара на месец. Някога си е поставил тази цел и тя се е сбъднала.
Тактическата
Какво прави Максим Сергеев като главен лекар? Първа задача за месеца е да покани в кабинета си даден козметолог и да го попита: Колко желаеш да спечелиш този месец? Отговорът е например 1500 долара. После взема лист хартия и обръща тази сума в обикновени и ясни цифри. Да кажем, че въпросният козметолог има 15 работни дни в месеца. 1500 дели на 15, т.е. за един ден трябва да бъдат заработени 100 долара. Козметологът работи на процент, получава 30% от заработената сума. Значи приходът на ден трябва да бъде съответно 300 долара. Отваря графика и вижда 4 клиенти на ден за въпросния козметолог. Среден чек на клиент е по 50 долара. И прави следната сметка: за да бъдат спечелени още 100 долара на ден и да бъде достигната желаната сума, има 2 начина. Или да има още двама клиенти на ден, или трябва да се увеличи цената на услугата от 50 на 75 долара.
Играйте сами със себе си такава игра. Сами си поставете за цел колко пари искате да спечелите този месец.
Искаш да печелиш пари, нормализирай съня си. От това как ще се наспиш зависи как ще работиш на следващия ден.
Кои са най-важните елементи за висока работоспособност?
Максим Сергеев вече 20 години използва един от похватите на Тойч: купувайте си прекалено скъпи неща на кредит. По този начин сам се заставяш да изкараш тези пари. Искаш скъпа кола, купи си я. Всеки месец трябва да я плащаш. Работє! Организмът не иска да печели пари. Той трябва да бъде накаран.
Тук Максим насочва вниманието към много важен според него момент – съня, и казва: „Искаш да печелиш пари, нормализирай съня си. От това как ще се наспиш зависи как ще работиш на следвящия ден“. Особено младите козметолози да обърнат внимание на това. Забранява ползването на енергийни напитки в клиниката под заплаха намаляване на процентите.
Идеалното време за заспиване е 22:45, защото в 23 часа стартира синтезът на хормоните. Особено внимание трябва да обърнат младите и нераждали жени. В 23 часа в организма на жената стартира синтезът на половите хормони, но стартира само по време на сън. Идеалното време за събуждане е 7 часа. Трябва да се спи на тъмно, на хубав матрак.
Магнезият е много важен за добрата кондиция и за работоспособността. Дневната доза според СЗО е 370–400 мг.
Закуската е основата на живота. Не му харесва как закусват българите, според него малко и лошо. Най-добрият продукт, който сме задължени да ядем сутрин, е яйца. Това е най-лесноусвоимият белтък. Сутрин също е необходимо да се приемат въглехидрати.
Триадата на козметика
1. Външният вид на козметика
Ушийте си скъпа униформа по поръчка!
Униформата трябва да бъде издържана според някои правила. По международен протокол отляво на гърдите стои бадж с името. Тези, които са закачени като значки, са неудобни. Дърпат униформата, може да падне върху клиента. Много по-удобно и естетично е баджът да бъде избродиран. Освен името трябва да се виждат цензът и длъжността. От дясно на гърдите може да бъдат поставени марката, брандът, в който работите, емблема на професионалния съюз, например: Асоциация на козметиците.
Стойката и жестовете също говорят много. Всяко кръстосване на крайниците се възприема негативно от клиента. Ръце в джобовете също носи негативно послание в езика на тялото.
2. Кабинета на козметика
Работното място трябва да бъде идеално
чисто и подредено.
Ако Максим Сергеев забележи, че козметолог не успява да държи в ред кабинета си, увеличава с 10 минути времето до следващ клиент, за да успее да си подреди кабинета. Особено внимание трябва да се обръща, ако става дума за нов клиент. Когато идва нов клиент, преди да влезе, трябва всичко да бъде идеално подредено в геометричен порядък. „Нямаме втори шанс да направим първо впечатление“ е знаменита фраза на Коко Шанел.
Писалката – трябва да бъде хубава.
И по-важното е, Максим заставя козметиците да пишат задължително предписания. Посочват се препоръки, предписания, домашните грижи и термин за следващо посещение. Това не трябва да се подценява, защото освен всичко друго става въпрос за потенциални бъдещи съдебни проблеми. Максим Сергеев има много примери за съдебни дела с козметолози. Дело в съда може да бъде загубено само поради липса на документирано предписание. Клиентът доказва, че е „зарязан“ след процедурата. Направено му е нещо и си е тръгнал, без да получи насоки и препоръки за следващи действия. А когато е написано предписание, то има тежест и предимство в съда.
3. Протокол за запознаване
Съществува международен протокол за представяне лекар – пациент.
След поздрава следва представяне с име и фамилия, статут в професията, статут в клиниката. Всеки сътрудник при Максим има някакъв статус: водещ специалист, старши специалист, главен специалист, завеждащ отделение и т.н., като по този начин увеличава субективната оценка за качеството на услугата от гледна точка на пациента. Така се наблюдава и намаляване на оплакванията от клиентите.