No Result
View All Result
Beauty Woman
  • Начало
  • Business academy
  • Козметика
  • Апаратура
  • Медикъл
  • Бизнес
    • Събития
    • Общи условия
  • Контакти
  • Начало
  • Business academy
  • Козметика
  • Апаратура
  • Медикъл
  • Бизнес
    • Събития
    • Общи условия
  • Контакти
No Result
View All Result
Beauty Woman
No Result
View All Result
Home Събития

Професионален профил на успешния служител

by beautywoman
29.09.2019
Reading Time:1 min read
0
Професионален профил на успешния служител

Яница Царева, доктор по Wellness

Първи симпозиум по кинезитерапия, масажи и рехабилитация, организиран от издателство Beauty Woman


Темата на тази лекция е малка част от мащабно проучване, което е залегнало в дисертацията „Управление и сертифициране на кадрите в SPA И WELLNESS туризма чрез образователни инструменти и електронна среда“ на Яница Царева, доктор по Wellness.

SPA туризмът е свързан с използването на вода – минерална, морска, изворна или друга, разрешена от закона. Освен това включва приложение на морска кал или други природни продукти, които могат да се използват не просто за лечение и профилактика на заболяванията, а за достигане на състояние на Wellness – можем да го наречем здравословен начин на живот, приятно преживяване, благополучие. Това не е моментно състояние, Wellness е начин на живот, философия, която е свързана с хармонизиране на ума, тялото и духа. Тази хармония се проявява във всички сфери от нашия живот – функционална, ментална, професионална и пр.

Важно е да разграничим двете направления в този вид туризъм – медикъл SPA и SPA туризъм. Тези два типа са коренно различни. Медикъл SPA туризмът се занимава с лечение и профилактика на заболяванията, докато SPA туризмът е свързан с различни видове процедури за релакс и красота.

Основен мотив в Wellness туризма е съхраняване и подобряване на човешкото здраве чрез комплексен пакет от услуги, който включва физически упражнения, фитнес, йога, медитация, здравословно хранене. Разбира се, тук са включени и различни антистрес, антиейдж процедури, т.е. всичко, което води до хармонизиране на ума, тялото и духа.

Нашето проучване има за цел да определи профила на успешния служител в SPA и Wellness центровете в туристическите обекти в България.

В дисертацията се разглежда какви знания, умения и компетентности е нужно да притежава служителят в тези центрове. И в същото време в каква степен тези знания, умения и компетентности липсват. Помолихме 61 мениджъри на SPA и Wellness центрове, като 64% от тях са експерти с 5-10-годишен опит, да ни посочат какви теми и какви модули биха били полезни за техния персонал, за да могат да компенсират пропуските и в същото време да повишат компетентността им. Тези модули съвместно с група експерти от образователния сектор бяха разпределени за обучение във висшето и в професионалното образование. Разработени бяха нови учебни програми и електронни версии, които са насочени към различните стилове на учене – визуално, слухово и мануално. Създадени бяха и нови интерактивни електронни тестове, включващи различни медийни елементи, както и изцяло нови практически варианти на изпити за тези кадри. Беше създадена и цялостна циклична система за контрол на качеството, защото това е изключително важно.

Какво е текущото състояние на квалификацията и компетентността на служителите, които работят в тези центрове?

Над 50% са завършилите ЦПО (центрове за професионално обучение), след тях се нареждат бакалаври и професионални бакалаври, магистри – 13% и само 3% са завършилите друго обучение. Както е видно, кадрите притежават нужното образование, за да бъдат успешни в този сектор, но въпреки това 66% от мениджърите съобщават, че не са били доволни от нивото на компетенции на тези хора при постъпването им на работа.

Знанията, които са недостатъчни, според респондентите са в групите:

  • SPA и Wellness култура
  • Средства и методи на въздействие
  • Индивидуална диагностика и подбор на подходяща процедура за клиента
  • Чуждоезикови знания
  • Психологически
  • Медико-биологични

Уменията, които не са на нужното ниво, мениджърите са подредили в следната последователност:

  • SPA и Wellness въздействия
  • Оценка състоянието на клиента и подбор на подходяща процедура
  • Оценка на ситуацията и взимане на адекватно решение
  • Комуникативни
  • Чуждоезикови
  • Адаптивност, гъвкавост и творчество.
  • Работа в екип

Обобщението, което можем да направим е, че мениджърите имат претенции към знанията и уменията на кадрите, свързани с техните основни трудови задължения. Тези знания и компетенции можем да обособим в три основни групи:

  • Общи познания за SPA и Wellness културата
  • Специфични познания, свързани с различни видове процедури и въздействия
  • Извършване на различна комуникация

Помолихме мениджърите да дадат своите препоръки относно модулите за обучение и техниките, които биха били полезни, за да запълнят пропуските и в същото време да подобрят индивидуалното поведение на техния персонал. Обособиха се 11 модула, подредени по важност:

  • SPA и Wellness култура, тенденции и иновации
  • Класически масаж
  • Ритуали – местна култура и ресурси
  • Зонотерапия
  • Спортен масаж
  • Аромамасаж
  • Масаж с топли вулканични камъни
  • Антицелулитен масаж и терапии
  • Апитерапия
  • Хавайски масаж, Аюрведа
  • Модули за комуникативно и чуждоезиково обучение

Прави впечатление, че голяма част от тези модули са свързани с най-често ползваните услуги на центровете. Това говори, че образователният сектор в България все още не може да задоволи потребностите и нуждите на бизнеса, затова и нашите усилия са насочени в тази посока, за да може в бъдеще България да се превърне в здравния център на Европа, защото тя има този потенциал.

Искам да дам два основни съвета от 10-годишната си практика, до които съм достигнала от личния си опит.

На първо място изключително важно е да можете да персонализирате всяка една услуга, всеки един продукт, всеки един масаж. Как може да стане това? Трябва да знаете много добре какво е състоянието на вашия клиент, колкото повече информация имате за неговото състояние, толкова повече терапии може да приложите индивидуално върху него.

На второ място е възможността за комбинация на различни видове терапии, различни видове техники в една процедура, и не толкова различни техники, а различни въздействия. Ще дам един пример. Клиентът си е записал класически масаж, ние го посрещаме, разговаряме с него за това какви проблеми има, с какви нагласи и очаквания е от самата процедура, но виждаме, че е леко приведен и най-вероятно има проблеми с кръста. От китайската медицина знаем, че най-често проблемите с кръста са свързани с проблеми с бъбреците, които комуникират с пикочния мехур. За да можем да персонализираме тази услуга, да я направим конкретна за него, когато достигнем зоната на кръста, ще въздействаме върху точките според китайската медицина, които отговарят за тези проблеми. И ако знаем нещо от други терапии – ще го приложим, за да облекчим проблема му. Трябва да направим всичко възможно, за да може този клиент да се почувства по-добре и ако това стане, той със сигурност ще дойде втори и трети път, защото ние спрямо неговите проблеми сме направили така, че той да се чувства уникален, да надминем неговите очаквания. Другата изключително важна опция е въздействие чрез петте сетива. Всяка една процедура за клиента трябва да е свързана с приятна гледка, която да гали очите му, приятна музика за ушите, приятен аромат за обонянието. Разбира се, всяка една манипулация, дори да е болезнена, в крайна сметка трябва да носи наслада и накрая може да предложите един фреш например за вкусовите рецептори. И когато всички тези неща ги потопим в едно позитивно отношение и любов към клиента, то със сигурност ще бъдем успешни.

Tags: wellnessпрофесионален профилспа
ShareTweetShare

beautywoman

Related Posts

ОБНОВЯВАНЕ НА ПОВЪРХНОСТНИЯ СЛОЙ НА КОЖАТА
Събития

ОБНОВЯВАНЕ НА ПОВЪРХНОСТНИЯ СЛОЙ НА КОЖАТА

17.03.2020
MASTER CLASS „Обновяване на повърхностния слой на кожата“: Видове пилинги и новости в приложението им
Събития

MASTER CLASS „Обновяване на повърхностния слой на кожата“: Видове пилинги и новости в приложението им

09.03.2020
ХХ-та Юбилейна национална конференция на Българското дерматологично дружество
Събития

ХХ-та Юбилейна национална конференция на Българското дерматологично дружество

21.02.2020
Годишен семинар на Selvert Thermal
Козметика

Годишен семинар на Selvert Thermal

09.02.2020
Професионални пилинги на Medik8 от най-ново поколение
Козметика

Професионални пилинги на Medik8 от най-ново поколение

06.02.2020
Годишна среща на Medik8
Козметика

Годишна среща на Medik8

05.02.2020
Next Post
Как да мотивираме пациентите да следват нашите препоръки?

Как да мотивираме пациентите да следват нашите препоръки?

Диетотерапия

Диетотерапия

Препоръчани

Приложение на Шуслеровите соли при класически масаж

Приложение на Шуслеровите соли при класически масаж

05.06.2019
Acnelan Mesoestetic Barcelona

Acnelan Mesoestetic Barcelona

17.06.2021
РЕВИТАЛИЗИРАНЕ НА КОЖАТА СЪВРЕМЕННИ СРЕДСТВА ЗА БОРБА СЪС СТАРЕЕНЕТО

РЕВИТАЛИЗИРАНЕ НА КОЖАТА СЪВРЕМЕННИ СРЕДСТВА ЗА БОРБА СЪС СТАРЕЕНЕТО

07.01.2021

Популярни

  • eye q

    Работа и отдаденост – елементите за успех

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • AЛЕКСАНДРА ЯНЕВА ЗА ПЪТЯ НА МЕЧТИТЕ

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • КОЖНИ ПРОМЕНИ ПРИ СИНДРОМ НА ПОЛИКИСТОЗНИТЕ ЯЙЧНИЦИ

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • ПРОФЕСИЯТА „МЕДИЦИНСКИ КОЗМЕТИК“ – ВЕЧЕ С КОД В НАЦИОНАЛНАТА КЛАСИФИКАЦИЯ НА ПРОФЕСИИТЕ И ДЛЪЖНОСТИТЕ

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Studio BB Care – мечта, превърнала се в реалност

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

Издаваме Beauty Woman по начин, който да задоволи вашата нужда от информация.

Последни публикации

  • ПРОГРАМА Дерматокозметичен Симпозиум VIII Beauty Woman
  • Микропигментация & отстраняване на пигмент от кожата
  • KA beauty studios

Категории

  • Business academy
  • Апаратура
  • Без категория
  • Дерматокозметичен симпозиум
  • интервю
  • Козметика
  • Медикъл
  • Мениджмънт
  • Психология
  • Събития
  • Терапии
  • ТОП 100
  • Топ козметични локации 2022

Връзки

  • Контакти
  • Общи условия
  • Политика на поверителност

© 2020 Beauty Woman - Всички права запазени Beauty Woman Magazine.

No Result
View All Result
  • Начало
  • Business academy
  • Козметика
  • Апаратура
  • Медикъл
  • Бизнес
    • Събития
    • Общи условия
  • Контакти

© 2020 Beauty Woman - Всички права запазени Beauty Woman Magazine.

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?