No Result
View All Result
Beauty Woman
  • Начало
  • Business academy
  • Козметика
  • Апаратура
  • Медикъл
  • Бизнес
    • Събития
    • Общи условия
  • Контакти
  • Начало
  • Business academy
  • Козметика
  • Апаратура
  • Медикъл
  • Бизнес
    • Събития
    • Общи условия
  • Контакти
No Result
View All Result
Beauty Woman
No Result
View All Result
Home Мениджмънт

Как да продаваме, без да сме търговци?

by beautywoman
29.10.2021
Reading Time:1 min read
0
Как да продаваме, без да сме търговци?

Любо Гетов, СМС, бизнес консултант и треньор

Има ли търговци и нужни ли са те на клиентите? Наблюдава се една тенденция на липса на нужда от класическия търговец. Нагласите на клиентите се променят постоянно в зависимост от редица фактори, като най-осезаем се очертава пандемията от Covid-19.

Клиентите започнаха масово да пазаруват в електронни магазини не само заради това, че бяха затворени физическите търговски обекти, но и от факта, че много от хората видяха, че няма смисъл от продавач, който ходи след теб в магазина и по-скоро ти пречи, отколкото ти помага. Всичко това води до принудително изчезване на класическия търговец. А фактът, че всички променяме отношението си към продажбите и към търговията като цяло, генерира нови предизвикателства в почти всички индустрии.

Нека погледнем професията на козметика. Клиентите не смятат козметиците за търговци. Но и самите козметици не се смятат за такива – притесняват се да предлагат решения, да са упорити, а използването на умалителни форми на думите (терапийка, процедурка, парички) кара клиентите на подсъзнателно ниво да не усещат козметика като убеден търговец, както и да се омаловажава самата услуга като цяло.

За да бъдем добри търговци независимо дали това е наше призвание, или не трябва да вярваме, че това, което правим, е полезно. А какво всъщност продава козметикът? Процедури, терапии, продукти? Или по-скоро продава щастие. Клиентът остава щастлив след посещение при козметик, чувства се добре в кожата си и е готов да продължи да посещава това място. Ако козметиците осъзнаят и повярват, че са търговци на щастие, то всичко ще е прекрасно и ще могат да продават повече, но не просто повече процедури, а повече грижа, повече щастие, повече усмивки.

Това, което се промени покрай Covid-19, е, че хората не търсят самия търговец, а специалиста, с когото да си говорят човешки, като в същото време да си купят или да получат това, което им е необходимо. И не се заблуждавайте от мисълта, че след пандемията населението няма да има пари. Това на практика не е вярно и го виждаме ежедневно. Пари има, но хората внимават за какво ги харчат. Въпреки че покупателната стойност на парите си остава същата, хората оценяват стойността им по различен начин. Искат да получат най-доброто, искат качество, искат грижа, искат индивидуално отношение, комуникация. Готови са да харчат парите си само когато са сигурни, че целта оправдава средствата и съотношението на цена – качество е дори по-добро от преди.

Разликата е ясна. А когато човек каже: „Виж какво ми продадоха“, звучи сякаш усеща, че е подведен. Той не е искал, но са му го продали в крайна сметка. Такъв клиент не се връща. Докато думите: „Виж какво си купих“, будят мисли за поемане на отговорност, човек сам е избрал това, което си е купил, а не някой да го е накарал да го вземе. Това означава спокойствие за клиента, а възможността да се върне отново на мястото, от което го е купил, граничи със 100%.

За да не подвеждате и да не „гоните“ клиентите си, трябва да можете да слушате и да давате съвети. Слушайки ги внимателно, вие много по-лесно може да определите тяхната нужда, защото има кардинална разлика в това, което вие мислите, че на клиента му трябва, и това, което наистина той иска. За да сте в състояние да му предложите услуга или продукт, съответстващи на неговите нужди и желания, трябва да чувате, да слушате и да разбирате.

Нека всеки се замисли над въпроса: Търговец или антитърговец си? Клиентите, тръгвайки си от козметичния ти салон, какво казват „Виж какво ми продадоха? или Виж какво си купих?“, разликата е голяма и е важно да я разберете, важно е да спечелите доверието на клиентите и да им бъдете полезни.

Динамиката на пазара е изключително голяма. А здравето вече стои в основите на всеки един бранш. Развивайки познанията си, информираността си, вие ще бъдете полезни на клиентите и това е ключът към развитието на вашия бизнес. Отношението към клиента, емоцията, която се създава у него, всичко това е във вашите ръце.

Много хора започнаха отново да пазаруват в малките магазинчета, в кварталните обекти точно заради отношението и грижата към всеки клиент. Малкият и средният бизнес се възраждат и трябва да успеем да задържим това ниво. Отношението към клиента ни носи допълнително продажби, то осигурява ръст. В козметичния бранш основните процедури и терапии са това, което ви държи на ниво, а допълнителният ръст се постига с огромни усилия – да накараш клиента да се почувства по-добре, отколкото е очаквал, да получи повече, отколкото си е платил, и т.н. Тези усилия ще ви бъдат отплатени, така се създава успех.

Важно е с каквото и да се занимавате, да го правите с любов, желание, ентусиазъм. Трябва да усещате, че това е вашето призвание. А как да разберете дали това е призванието ви? Много лесно. Ако отговорите на следния въпрос с „да“, значи сте на правилното място: „Ако имате един милион в сметката си, ще се занимавате ли с това, което се занимавате сега?“.

За контакти: APA – Another Point Advisers, София, бул. България 58

Тел. 0882 596 446

e-mail: lgetov@yahoo.com, FB: AnotherPointAdvisers

ShareTweetShare

beautywoman

Related Posts

Как да направим бизнеса си устойчив?
Мениджмънт

Как да направим бизнеса си устойчив?

28.01.2022
Какъв лидер си? Създаваш ли стойност?
Мениджмънт

Какъв лидер си? Създаваш ли стойност?

30.06.2021
Управление на приходи и разходи: автоматизирано, без грешки и без финансов риск за бизнеса
Мениджмънт

Управление на приходи и разходи: автоматизирано, без грешки и без финансов риск за бизнеса

20.03.2021
УПРАВЛЕНИЕ НА МИКРОБИЗНЕС ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА
Без категория

УПРАВЛЕНИЕ НА МИКРОБИЗНЕС ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА

17.02.2021
Организация, планиране и управление на здравно-естетични центрове
Мениджмънт

Организация, планиране и управление на здравно-естетични центрове

04.02.2021
Екипната работа е изключително важна
Мениджмънт

Екипната работа е изключително важна

20.03.2020
Next Post
NO AGE вместо ANTI-AGE Binella Medical Beauty

NO AGE вместо ANTI-AGE Binella Medical Beauty

Методът Cholley

Методът Cholley

Препоръчани

Николет Христова-Станева: “Красотата е в индивидуалността”

Николет Христова-Станева: “Красотата е в индивидуалността”

10.12.2019
Гората и козметиката – традиции и тенденции

Гората и козметиката – традиции и тенденции

19.11.2019
Чувствителна кожа

Чувствителна кожа

03.09.2019

Популярни

  • eye q

    Работа и отдаденост – елементите за успех

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • AЛЕКСАНДРА ЯНЕВА ЗА ПЪТЯ НА МЕЧТИТЕ

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • КОЖНИ ПРОМЕНИ ПРИ СИНДРОМ НА ПОЛИКИСТОЗНИТЕ ЯЙЧНИЦИ

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • ПРОФЕСИЯТА „МЕДИЦИНСКИ КОЗМЕТИК“ – ВЕЧЕ С КОД В НАЦИОНАЛНАТА КЛАСИФИКАЦИЯ НА ПРОФЕСИИТЕ И ДЛЪЖНОСТИТЕ

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Studio BB Care – мечта, превърнала се в реалност

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

Издаваме Beauty Woman по начин, който да задоволи вашата нужда от информация.

Последни публикации

  • Микропигментация & отстраняване на пигмент от кожата
  • KA beauty studios
  • KA beauty studios

Категории

  • Business academy
  • Апаратура
  • Без категория
  • Дерматокозметичен симпозиум
  • интервю
  • Козметика
  • Медикъл
  • Мениджмънт
  • Психология
  • Събития
  • Терапии
  • ТОП 100
  • Топ козметични локации 2022

Връзки

  • Контакти
  • Общи условия
  • Политика на поверителност

© 2020 Beauty Woman - Всички права запазени Beauty Woman Magazine.

No Result
View All Result
  • Начало
  • Business academy
  • Козметика
  • Апаратура
  • Медикъл
  • Бизнес
    • Събития
    • Общи условия
  • Контакти

© 2020 Beauty Woman - Всички права запазени Beauty Woman Magazine.

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?