Радослав Благоев е високорезултатен бизнес консултант и ментор. Умението му да обучава и мотивира хора е несравнимо, точно както и любовта му към професията. Провел е стотици семинари и корпоративни обучения и ежедневно консултира бизнеси в най-различни браншове.
За да знаете къде се намирате и как да продължите напред в бизнес развитието си, има три ключови въпроса, които трябва да си зададете.
1. Ако днес някой ви предложи да купи вашия бизнес, вие бихте ли се съгласили да му го продадете? И след това да създадете същия бизнес наново? Може би се питате на каква цена и за ориентир ще вземем печалбата ви за последните 10 г., ако бизнесът ви е от по-малко време, ще се ориентираме по оборота за изминалата година.
2. Бихте ли допуснали дялово участие във вашия бизнес? Да вземете капитал, който да вложите в подобряване на вашия бизнес?
3. Ако днес има купувач за вашия бизнес, бихте ли го продали и след това да направите нещо напълно различно? Т.е. да инвестирате в нещо, което отдавна искате, но не сте го направили, защото сте вложили прекалено много време и усилия в сегашната си работа.
Отговорете импулсивно, искрено и без обяснения. Отговорете сега. Защото изчакате ли, помислите ли, отговорът ще се промени и няма да е напълно реален.
Ако сте от хората, които искат да продадат бизнеса си, за да започнете същия, но наново, то това означава, че вие виждате недостатъци и виждате възможност да ги промените, но при други условия. Моят отговор е просто започнете да го правите, елиминирайте недостатъците, поправете грешките, едно по едно.
Ако на втория въпрос сте отговорили с да, по-важно е да си отговорите защо. Вие имате визия за развитие на вашата компания, но тя ви се вижда рискова. Тук трябва да се замислите, че ако привлечете инвеститор с неговия капитал, то трябва да бъдете отговорни за неговите средства. Това не е капитал, който може да загубите с лекота.
Изяснете визията си напълно и си отговорете на въпроса, какви са пречките за изпълнението й, колко капитал ви трябва и намерете начин за припечелването му самостоятелно. Има множество начини да увеличите капитала си, бъдете креативни.
Ако на третия въпрос сте отговорили с да – замислете се какво обичате да правите и нима този бизнес не е създаден с вашата любов към работата ви, не сте ли отдали цялото си съществуване, за да постигнете успех и да стигнете до това ниво. Ако сегашното състояние на бизнеса ви не удовлетворява вашите желания, то направете така, че да промените нещо.
Радослав се концентрира върху развитието на модерни и работещи маркетинг стратегии въз основа на дълбокото познаване на спецификите на потребителското поведение и на различните клиентски профили.
Бизнес философията му се гради върху изучаване на психологията на потребителите и върху таргетирания подход за интегрирана маркетинг комуникация.
Другото важно нещо е настройката на мисълта. Ние сме материални създания, това, което мислим, това сме ние, нашите принципи – това сме ние. Освободете се от вашия скептицизъм, когато човек прави дълго време нещо едно и също той натрупва скептицизъм и негативи, което пречи на развитието. Има една теория на влиянието – ако аз не мога да влияя на нещата, които ме тормозят, не мисля за тях. Ако мога да влияя, мога да се притеснявам за тях.
За да се улесните, задайте си въпроса: „Ако игнорирам парите, отговорите на въпросите ще бъдат ли същите?“
Работата ми като бизнес коуч ми даде много важна перспектива. В практиката се срещнах с едно момче, което ми каза, че не може да си подреди живота, защото няма добре платена работа. Аз му предложих да му дам 100 000 лв. и да го назнача на заплата 5000 лв. на месец, но с условието до края на живота си да не прави нищо друго. Той ме попита къде е уловката. Да, има уловка и тя е, че днешните желания и цели се различават от бъдещите ни такива. Ние не спираме да развиваме нашите нужди.
Написах му колко пари ще изкара до края на живота си, след това го помолих да ги разпредели в това колко автомобила ще си купи, колко имота ще си вземе и постепенно той разбра, че тези пари няма да му стигнат, защото, виждайки сумата, той разпредели разходите си спрямо нея. Първоначалното му усещане за добра финансова възможност се преобърна.
Когато нямаш визия и ясна перспектива къде искаш да отидеш, ти няма как да се насладиш от постигнатото. Поставяйки си цели по пътя към крайния резултат, винаги си оставяйте време да се насладите на постигнатото. Ние не се различаваме много от животните, когато дресирате животно, го стимулирате с награда за изпълнението. При нас, хората, е същото.
Трябва да имате визия, цел и да вземете решения!
Комуникирайте с вашите клиенти, в козметичния бранш има потребителско преживяване, това е най-важното. Много жени искат да отидат на определено място заради самото преживяване не просто заради услугата. И за разлика от други бизнеси вие имате възможност да комуникирате постоянно с клиентите си и да разбирате от какво имат нужда.
Не им „крещете“ с вашия маркетинг „елате при нас, имаме намаление“, не това търсят те. Това показва, че вие нямате яснота за този бизнес, не знаете кои сте и какво правите. Намерете идеалния си клиент и таргетирайте него. Това не са всички клиенти, от всички възрасти и с всякакви проблеми, това е определена група от хора, които вие може да обгрижите по най-добрия начин, и те ще са ваши лоялни клиенти. Изградете стратегията си, основавайки се на тях, и ще спечелите.
Пожелавам ви да стигнете там, където сте тръгнали, с ясна цел и визия и когато стигнете, да имате достатъчно живот и енергия и сила за да се насладите на гледката, иначе няма смисъл.
За контакти: София, ул. “Козлодуй” 58
Тел. 0888 817 400
www.radoslavblagoev.com