Виктор Динев се занимава с дигитален маркетинг от 4 години. Работата му се състои в поддръжка и развитие на Instagram и Facebook профили на големи брандове. Той ни въведе в новостите в социалните мрежи и показа как да се възползваме от техните неограничени възможности. Г-н Динев разграничи двете най-популярни социални мрежи – Facebook и Instagram. Не само потребителите, но и възможностите на двата сайта са различни. И двата могат да донесат ползи на бизнеса ни, а присъствието ни в едната социална мрежа не означава, че не можем да присъстваме и в другата. Facebook е място за развлечение и информиране, докато Instagram е място за черпене на вдъхновение на теми като пътешествия и музика.
Важно е да разберем, че Instagram и останалите социални мрежи не са магазин за директни продажби, те са място да разкажем за бизнеса си, за неговите ценности и за хората, стоящи зад него. „В 80% от съдържанието си в Instagram вдъхновявайте, в 20% разказвайте за продуктите.“
Последователи
Виктор Динев изтъква като особено съществена взаимовръзката и кореспонденцията с последователите ни. „Малко собственици на бизнеси се замислят, че могат да работят със своите клиенти и последователи.“ Пресподелянето на снимка, направена от наш доволен клиент със значителен брой последователи, в която той изразява удовлетворението си от продукта или услугата ни, е добра практика и показва на последователите ни в Instagram първо – че предлагаме стойностни услуги и второ – че сме склонни да публикуваме качествени снимки, правени от клиенти.
Планиране
Най-важно е добре да обмислим около месец предварително какво точно ще публикуваме. Минималният брой публикации на месец е 10-15, но е важна и мярката. Не бива да претрупваме страницата си със снимки и видеа – така единствено бихме отегчили последователите си.
Промоции
Най-използваната социална мрежа у нас е Facebook. Как обаче да привлечем последователи към Instagram профила си? Чрез промоции и подаръци. Можем да зарадваме последователите си като обявим месечна томбола с награда или намаление на наша услуга. Как да постъпим? Правим публикация за Instagram промоцията на Facebook страницата си. Това ще генерира множество посещения на последователи в Instagram. Instagram Story е идеалното място за това. Там можем да обявим, че правим дневна отстъпка от 10% на всички наши продукти. Това ще донесе приходи от голямото търсене на продуктите ни, произлязло от промоцията.