Пролетният семинар на GUINOT се проведе в София и премина при голям интерес на козметиците, работещи с френската професионална премиум марка. Представяме ви г-жа Синтия Ламбер, международен тренинг мениджър на GUINOT, в ексклузивно интервю за сп. Beauty Woman.
Защо избрахте да работите за компанията GUINOT? С какво ви привлече и вдъхнови марката?
По време на обучението ми в Института Françoise Morice работих по проект, благодарение на който се запознах с г-н Жан-Даниел Монда, собственик на компанията GUINOT. Това бе преди повече от 12 години, но именно тази среща ми даде познанията, увереността, любовта и страстта към марката. За съжаление веднага след дипломирането си нямах възможност да започна работа за GUINOT. В продължение на 10 години работих за конкурентна козметична компания като тренинг мениджър. През 2013 г. получих директна покана от г-н Монда да се присъединя към GUINOT и съм изключително горда, че днес съм част от екипа на компанията. Професионалните козметични среди във Франция, а и не само там, са изключително малки и затворени, и когато се създаде наистина добро и автентично впечатление от даден специалист, той не може лесно да бъде забравен.
Какво отличава GUINOT от всички останали професионални козметични марки на пазара и я прави разпознаваема и предпочитана от клиентите?
Повече от 40 години компанията е известна със своята разпознаваемост, благодарение не само на цветовия код – червеният цвят, който е символ на GUINOT, но и на това, че козметикът буквално се потапя в света на марката и изцяло й се посвещава. GUINOT е изключително мощна и влиятелна компания на козметичния пазар, защото работи мъдро и влага дълбок смисъл във всичко. На първо място е научноизследователската дейност, която е изключително важна, за да може да се предложат на клиентите последните иновации в областта на козметологията. На второ, но не по-малко важно място е, че компанията работи много близо с козметиците за постигането както на финансов резултат, така и на максимална удовлетвореност. GUINOT развива ноухау за козметиците, т.е. как козметикът да се представи по възможно най-добрия начин. Известна е максимата: „Имаш възможността само веднъж да направиш добро впечатление на клиента.“ и ние твърдо вярваме, че козметикът трябва да посрещне професионално своя клиент и да покаже сериозни познания и умения. За GUINOT козметикът е „Доктор по красота“, което е и в основата на концепцията на марката. Това прави марката GUINOT разпознаваема на професионалния козметичен пазар и предпочитана от клиентите. Марката е лидер на френския козметичен пазар по обороти, позициониране и присъствие в козметични салони и това е следствие от изключителните резултати, които осигуряват професионалните терапии и продуктите за домашна употреба. GUINOT е и първата марка, която предлага избор на бюти терапевта да работи и апаратна козметика освен традиционните мануални терапии.
Кои са основните принципи, на които най-много се залага за развитието и успеха на компанията?
Един от принципите е научноизследователското развитие, а другият – методът на GUINOT, върху който е изградена концепцията на марката или т.нар. 360 градуса обслужване, т.е. да се предложи на козметика цялостен подход за организация и мениджмънт на козметичния салон. Обучаваме козметиците как да предлагат промоциите на марката, да развият търговски умения и да анализират бизнеса си, също така постоянно ги информираме за иновациите и научноизследователската основа, която стои зад тях. Преди 4 години г-н Монда разви един много успешен проект – франчайз GUINOT козметични салони или т.нар. афилирани козметични салони. При отваряне на козметичен салон или ако салонът е класически, но желае да повиши нивото си, ние предоставяме цялостната маркетингова и ПР концепция и гарантираме минимум едно обучение на месец, което се извършва чрез посещение на тренер в салона, така че постоянно да се поддържа високото ниво на козметика. В момента във Франция има около 500 афилирани козметични салони. Лансираме тази концепция в САЩ, Великобритания, Германия и други страни.
Има ли определени изисквания към козметиците, за да започнат работа с професионалните терапии на GUINOT?
Едно от основните изисквания е козметикът да бъде готов да се учи на методите, преподавани от GUINOT. Другото изискване е да има принадлежност към компанията като към едно голямо семейство.
Кои професионални терапии и продукти на GUINOT са най-търсени от клиентите в световен мащаб и защо?
В цял свят в топ 10 са продуктите от серията Longue Vie (от френски „дълъг живот“) с патентованата клетъчна среда, която е революционно откритие в козметиката. Обикновено по-младите клиенти се интересуват от хидратиращи терапии, а тези в зряла възраст от антиейджинг процедури, като противостареещата грижа има превес, затова и серията Longue Vie е най-предпочитана. Тази серия има много интересна история, свързана с комплекса Longue Vie. След завършване на образованието си, специалност фармация, г-н Монда започва стаж във френска болница, известна с отделението си по изгаряния, където се лекуват най-тежките степени на изгаряне. По време на стажа си той прилага клетъчната среда, която е в основата на продуктите Longue Vie, директно върху кожа с изгаряния. Заедно с екип от лекари г-н Монда търси формулата на продукт, който да помогне за по-бързата регенерация на клетките. Така се стига до откритието на комплекса Longue Vie – съчетание от 56 биологичноактивни съставки, които подобряват клетъчния метаболизъм, увеличават живота на клетката и повишават клетъчната регенерация. През годините серията Longue Vie постоянно се обогатява с нови продукти, но няма клиент, който да е пробвал продукт от тази серия и да не се е пристрастил към нея. От професионалните козметични терапии най-търсена е процедурата Hydradermie, която е и визитната картичка на марката. Причината, поради която терапията Hydradermie е толкова позната и считана за визитна картичка на GUINOT е, че се прилага при всеки тип кожа и при всеки козметичен проблем. Веднага след първата процедура резултатите са видими – не само оптимално хидратирана, но и свежа, еластична и сияйна кожа, защото при Hydradermie са съчетани апаратната козметика и мануалните умения на бюти терапевта.
Каква е целта на семинара на GUINOT?
Основната цел е да поддържаме взаимното доверие между GUINOT и козметиците, затова и главните акценти на семинара са новите козметични продукти, новата терапия за обновяване на кожата Hydra Peeling и новият апарат HYDRADERM CELLULAR ENERGY. Друг важен акцент е следване метода на GUINOT от страна на козметиците, което им гарантира както добри резултати за клиентите, така и финансови резултати и израстване във всеки един аспект. Обучението е много важно, но не по-малко е важно и удоволствието от работата.
Вашите препоръки към българските козметици?
Препоръката ми е не само към българските козметици, но и към всички козметици по света, които работят с марката GUINOT – познанията на козметика са привилегия, която притежава, но той трябва постоянно да се усъвършенства и да повишава нивото си. Компанията GUINOT предава не само методите за работа в козметичния салон, но и страстта, с която да се работи. В България фирма „Селента Бюти“, официален представител на GUINOT, ръководена от г-жа Светла Цонкова организира изцяло безплатни обучения за своите козметици на много високо ниво (ежегодни семинари), също така инвестира в ежемесечни обучения – задължително веднъж месечно се посещава всеки GUINOT козметичен салон, за да се презентират не само новостите и промоциите, но и да се дадат насоки за неговото развитие.
Благодарение работата на Представителството на марката и подкрепата на GUINOT Париж ние създадохме в България същото отлично позициониране на марката, както е в цял свят. GUINOT предлага изключително високо ниво не само за козметика, но и за крайния клиент и буквално се е превърнала в марка мечта за всеки козметичен салон.