По проучвания на statista.com за 2019 година, 30% от американците в активна възраст ползват фон дьо тен или коректор. Това всъщност са и двата най-търсени и купувани продукта от клиентите през последните 3 години в световен мащаб.
В глобален аспект декоративната козметика заема 18,2% от общия пазарен дял на козметиката. Тази стойност включва целия сегмент козметика – масова, селективна и професионална. Прогнозите са за растеж от 5,8% в следващите 5 години.
Увеличаващият се брой на работещите жени и повишаването на тяхната осъзнатост по отношение на външния вид, кара много дами от поколението милениал (поколението, което настъпва все повече на пазара на труда и има растяща покупателна способност) да се превърнат в двигател на бързото нарастване на пазарния дял на грим продуктите.
Тенденциите са ясни – все повече се търсят продукти, които да отговарят на няколко нужди на клиента, т.нар. многофункционални продукти, а именно да коригират цвета, но и да се грижат за кожата и да ѝ доставят необходимите микроелементи, витамини и хидратация. Да я предпазват от слънцето и да са издръжливи на по-висока влажност, вода или изпотяване.
В силен растеж е и трендът на органичните, биопродукти или с други думи казано, потребителят става все по-осъзнат по отношение качеството на продуктите, които ползва, а това заедно с повишаване на покупателната способност в световен мащаб води до растеж при търсенето на продукти с по-високо качество и без съдържание на съставки, причиняващи раздразнения на кожата или нарушаващи здравословното ѝ състояние.
Модерните жени търсят бързи решения – те работят, отглеждат децата си, грижат се за семейството, учат… и всичко това наведнъж. В съвременния динамичен свят те разполагат с малко време, но искат бързи резултати – почти като търсене в Google – с един клик получаваш необходимата информация. Това отново потвърждава тренда на комбиниращите няколко ползи продукта. С едно нанасяне дамите искат да получат защита от вредното ултравиолетово лъчение, да подхранят и хидратират кожата си, както и да прикрият малките несъвършенства. Завръща се модата на nude грима, която предполага перфектна кожа и естествен външен вид, сякаш грим изобщо няма.
На този фон се развива и тенденцията на грима в салона, който се превръща от селективна процедура при специален повод във все повече необходим завършек след козметична процедура, която модерната жена си е позволила в обедната почивка или изобщо в промеждутъка между няколкото си дейности. Желанието на дамата е да получи грижа за лицето, но това да не е видимо от колегите на работа и да не спъва естествения ритъм на нейното ежедневие.
И за да не звучи извън българската действителност, всъщност явлението започва да се наблюдава и у нас. Нашите клиенти пътуват често и започват да налагат търсенето на грим в салона, запленени от услугата, която съвсем естествено им е предложена във Франция, Испания, Италия. Решението да я предложим в салона естествено трябва да е икономически обосновано и тук засягаме една широка тема, но настрана от финансовото измерение на едно такова разширяване на услугите в салона, емоционалното е ясно – а именно добавената стойност, която клиентите получават и лоялността, която макар и изчезваща характеристика на настоящия клиент, е силно стимулирана от грижата за специфичните му нужди и създаване на преживяване, което ще го направи по-чест посетител във вашето студио за красота.