Как да мотивираме екипа си да работи за нас така сякаш работи да себе си? Как нашите служители да бъдат щастливи, така че да правят и клиентите ни щастливи?
Това са само две от темите, които се дискутираха от членовете на бизнес клуб Aesthetic Manager по време на втората им годишна среща. (бел. ред.: той е единственият по рода си бизнес клуб в сферата на естетичната медицина в България. Създаде е по инициатива на Бул Мед Консулт и съществува под шапката на списанието, което компанията издава – Aesthetic Manager. В него членуват собственици, мениджъри и инвеститори в естетични центрове и дерматологични клиники, представители на колежите по козметика в България, както и представители на медицинските университети. Онлайн измерението на бизнес клуба е секретна група във Facebook. Членуването в клуба е безплатно. Мисията на Business Club Aesthetic Manager е да обедини сили в развитието на пазара на естетични, козметични и дерматологични услуги в България. Да създадем условия той да функционира нормално и в чиста среда, така че всички да са доволни – както бизнесите, така и клиентите/пациентите. Повече за клуба можете да прочетете тук: https://bulmed.bg/business-club-aesthetic-manager/).
На годишната среща на бизнес клуб Aesthetic Manager присъстваха собственици и управители на някои от най-успешните естетични центрове и клиники в България. Водещи бяха Милена Хаджииванова – психолог и специалист по човешки ресурси с над 20 години опит зад гърба си, както и актьорът Башар Рахал. Двамата проведоха изцяло практическо обучение за мотивация и задържане на персонал. Участниците в обучението бяха разделени на четири групи. Всяка група работеше по дадена тема, като целта беше да се изведат някои от най-наболелите проблеми, свързани с персонала в бюти индустрията.
След разгорещени дискусии бяха изведени следните проблеми:
– Липса на алтернативни методи за привличане на кадри.
– Липса на мотивация у вече наетите кадри.
– Липса на разбиране и емпатия.
– Пропуски в комуникацията.
Участниците в срещата-обучение търсиха решения на проблемите, които сами изведоха. Форматът на обучението беше новаторски. Членовете на клуба разиграваха, с помощта на професионалните актьори Башар Рахал и Владимир Цветков, ситуации от своето работно ежедневие. Те разиграха казуси, свързани с редовно закъсняващ служител, служител, който не желае да поеме нови отговорности, делегиране на задачи, справяне с недоволен клиент. Ситуациите бяха заснемани с камера, а след това видеата бяха гледани и дискутирани от всички участници. Целта на упражнението беше всеки да се види от страни, през погледа на камерата, как реагира в стресова работна ситуация и сам да открие грешките в поведението си.
В края на обучението бяха направени следните изводи:
- Няма единна формула за правилно или неправилно поведение.
- Трябва да се действа според ситуацията и според човека, който стои насреща.
- За да излезеш от дадена ситуация с достойнство и за да запазиш достойнството на другия, то трябва първо да слушаш, после да се поставиш в обувките на другия, да се опиташ да го разбереш и да му съчувстваш. Тогава и решението на проблема ще дойде естествено.
Емпатията е дума, която често се употребява, но значението й в повечето случаи е мъгливо. „Емпатия не означава непременно да чувстваш това, което чувства другия, а да се опитваш да разбереш чувствата му, като елиминираш собствените си предразсъдъци и начин на мислене“, казва Милена Хаджииванова.
Трета годишна среща на бизнес клуб Aesthetic Manager ще се състои в края на 2020 година.
Бул Мед Консулт
София 1113, ул. Александър Жендов 1, ет. 9, офис 17
тел.: 0882 590 400