Велина Метева е завършила бакалавърската степен по маркетинг в УНСС, а след това и магистратура по бранд мениджмънт в Нов български университет. Изучавала е 6 месеца комуникации и дигитален маркетинг в университет Лайола, Испания. Сега Велина е успешен маркетинг мениджър на фирма Макаве, която е представител на България за козметичния бранд Binella Medical beauty.
Как и кога се насочихте към професионалното си поприще?
Занимавам се с маркетинг от преди да знам, че това ще се превърне в моя професия. Първият ми досег със света на продажбите и красотата беше на 16 г., опитвайки се да събера пари за едно море. Тогава обикалях из салоните за красота и предлагах заздравители за нокти. Беше по времето, когато нямаше масово джипиес-и на телефоните, а трябваше да ползвам хартиена карта, за да намеря желаната от мен локация.
До този момент не подозирах нищо за бюти индустрията и честно казано не представляваше и особен интерес за мен. Признавам си, че се сблъсквах с доста негативни реакции и почти никой не ме взимаше на сериозно. Дали заради възрастта ми или заради липсата на познания в областта мога само да предполагам, но истината е, че всеки отказ и затворена врата бяха стимул за мен.
Тогава се сдобих с учебник по козметика за начинаещи, в който имаше раздел за здравето на ноктите. Използвах прочетеното там като отправна точка, за да подобря представянето на продуктите, които щяха да ми осигурят мечтаното море и това помогна, доста помогна. В този момент 16 годишното ми „аз“ разбра, че знанието е сила и когато познаваш материята, в която работиш това само може да превърне работата в удоволствие.
Как се развихте през годините?
Интересите ми ме отведоха в света на икономиката и цифрите. Завърших бакалавърската си степен по маркетинг в УНСС, а после и магистратура по бранд мениджмънт в Нов български университет. Изучавах 6 месеца комуникации и дигитален маркетинг в университет Лайола, Испания. Тези смени от едно на друго място ми дадоха много различни гледни точки. Успях да видя различни подходи и мислене, както и доста успешни маркетингови трикове, които с голям ентусиазъм исках да приложа в работата си.
Започвайки работа в малка компания, занимаваща се с внос и дистрибуция на различни брандове, доста бързо трябваше да се приземя и да си дам сметка, че маркетингът на Лореал не е приложим за всички и, че индивидуалният подход е най-успешната стратегия. Фирмата, в която работя подбира уникални малки брандове, които почти нямат аналог на пазара. Точно тази стратегия през 2017 г. ни срещна с Binella Medical beauty – професионална козметика на основата, на хранителни вещества, предлагаща напълно индивидуален подход към клиентите.
Тази концепция е основана от госпожа Моника Хьоншер, учредител на Немското дружество за здраве на кожата. След дълги години изследователска дейност, тя стига до изводи, че нашата кожа гладува под въздействието на многобройните активни вещества в масовата козметиката, което само повлиява симптомите, без да търси причината за проблема.
Какво ви провокира и как успяхте да преодолеете професионалните спънки в кариерата си?
Да прекрача прага на професионалната козметика е едно от най-големите предизвикателства, през които съм минавала. Макар и в нашата фирма да има правило, че всеки трябва да може да върши всичко, започването на работа с козметичен бранд, предполагаше доста учене и усилие от моя страна.
Процесът е сложен и дълъг – от избора на продукти, през поставянето на етикети, обучението на професионалистите, които работят, до самото физическо доставяне на продуктите. Трудно мога да опиша длъжността си с една дума, но определено мога да заявя, че обичам работата си, основно, защото е предизвикателство за мен и ме кара да се развивам всеки ден.
Разбира се, не липсват предизвикателства и моменти на трудност, но тогава си повтарям цитата на една вдъхновяваща за мен жена Фрида Кало:„ Нищо не е абсолютно. Всичко се променя, всичко се движи, всичко се върти, лети и отминава. ” Това, към което най-силно се стремя е да извличам максимална полза и поука от провалите и грешките. Не се страхувам да опитвам и определено не залагам на сигурното. Концепцията на Binella Medical beauty е предизвикателство, защото е изключително новаторска. Не всеки вижда нейните предимства.
Това не ни позволява да сме сред „водещите“ на пазара, но изгражда една микрообщност от съмишленици в бюти света, които се фокусират върху индивидуалния подход не само към клиента, но и в професионалната си практика. Взимайки предвид опита си и научна информация, г-жа Моника Хьоншер разработва ортомолекулярно-козметологичния подход за цялостно лечение на кожата, който дава възможност, не само да се идентифицират специфичните причини, свързани с дисбаланса в хранителния режим, но и с помощта на индивидуално набавяне на липсващите микронутриенти отново да се възстанови здравия вид и функция на кожата.
Всички нейни научни знания са пренесени от базираната на хранителния режим ортомолекулярна медицина към козметиката, с идеята, да се постигне здравият вид на кожата, същата да бъде устойчива и неподатлива на рискови фактори, така че със свои собствени сили да възстанови всички биологични кожни процеси. Дефиницията „ортомолекулярна козметика“ описва техника, която допринася за базирано на хранителните вещества подмладяване на кожата и тъканите. Смятам, че тази философия ще навлезе с времето и ще се утвърди като успешна, защото тенденциите са именно такива – индивидуалност, изчистен състав, ефикасно действие, дълготрайни резултати.
Какво ви даде участието в Aesthetic Business Academy?
Последното нещо, с което се предизвиках е участието ми в Aesthetic Business Academy. Няма да крия лекия скептицизъм, с който подходих в началото, но истината е, че още първата ни среща опроверга това. Щом посещавам ежемесечните срещи и се прибирам с куп записки значи определено научавам нещо ново. Академията е своеобразен микс между интересни срещи, вдъхновяващи разкази и забележителни лектори. Трудно мога да се определя като част от общност, но определено придобих по-добър поглед върху индустрията, в която искам да се развивам, което със сигурност ще ми помогне в бъдеще.
За контакти: фирма МАКАВЕ, София, ул. Константин Фотинов No 113 A, ет. 2, офис 7
Тел. 0879 98 95 93