No Result
View All Result
Beauty Woman
  • Начало
  • Business academy
  • Козметика
  • Апаратура
  • Медикъл
  • Бизнес
    • Събития
    • Общи условия
  • Контакти
  • Начало
  • Business academy
  • Козметика
  • Апаратура
  • Медикъл
  • Бизнес
    • Събития
    • Общи условия
  • Контакти
No Result
View All Result
Beauty Woman
No Result
View All Result
Home Мениджмънт

Бизнес протокол и етикет

by beautywoman
20.02.2020
Reading Time:1 min read
0
Бизнес протокол и етикет

Мария Касимова-Моасе

В София се проведе семинар на тема „БИЗНЕС ПРОТОКОЛ И ЕТИКЕТ – Тайните на добрия стил, протокол, бизнес етика и поведение в обществото“, воден от Мария Касимова-Моасе, сертифициран експерт и консултант по етикет и протокол. Защо човечността трябва да бъде стандарт за всички нас, важно ли е личният стил да бъде осъзнат като комуникационна необходимост – на тези и други въпроси отговаря Мария Касимова-Моасе.

Мария Касимова-Моасе, сертифициран експерт и консултант по етикет и протокол с дипломи от престижни школи в Париж, Лондон и Брюксел, журналист по професия и призвание, и актьор по гени и любов към изкуството.  Автор е на книгите „Близки срещи със смесени чувства“ и „Балканска рапсодия“.

Г-жо Касимова-Моасе, има ли неща в основата на бизнес комуникацията, които никога не се променят?

Да, има такива неща. Едно от тях е нуждата от непрекъснато учене в бизнес сферата. Хората се променят, нагласите им се променят, светът се глобализира все повече и ти не можеш да използваш правила и структури, на които си свикнал преди 20-30 години. Трябва да се съобразяват много повече неща, което носи своите ползи, тъй като по този начин човек обогатява сам себе си и избягва конфликтни ситуации, свързани с липсата на разбиране и на знания от другата страна. Добрият тон, добрите думи, това да похвалиш някого, да изказваш несъгласието си учтиво и аргументирано, без да влизаш в дискусия, от която няма да има никакъв резултат, да бъдеш приятен за околните и да не ги натоварваш – това са неща, които винаги ще имат важно значение, защото ни отдалечават от онзи животински инстинкт, базиращ се на силата. Човечността никога не трябва да се забравя. Най-добрият пример, който мога да дам, е от първия ми работен ден за вестник „Стандарт“. Тогава почина Георги Герогиев – Гец и трябваше най-младите колеги от екипа да звъним на актьори и интелектуалци, за да ги помолим да кажат няколко думи за него, които ние след това да публикуваме на страниците на вестника. Аз имах списък с 10 души, на които да се обадя. Звъня на първия човек от списъка и със състрадание обяснявам какво се е случило и така рецитирам до петия-шестия, защото чувството за съпричастност е отминало. Стигнах до Ружа Делчева и когато ѝ казах: „Нали знаете, че Гец почина“, тя изпищя, защото се оказа, че аз съм човекът, който я уведомява за случилото се. Оказа се, че аз съм се врязала в живота й с бутонките, както се казва, защото не бях съобразила, че нямам право да влизам в нечий живот, без да подготвя човека отсреща, без самата аз да съм готова на съчувствие и разбиране. Думите „благодаря“, „моля“, „извинявай“, „добър ден“, „довиждане“ са много важни. Затова и в професията си като журналист и в това, което преподавам, много наблягам на тази човечност, която трябва да бъде стандарт.

Как може човешкото отношение да не премине в лични взаимоотношения и да се запази уважението?

Правилата трябва да бъдат зададени още в самото начало. Вярвам, че всяко начинание прилича на човека, който го е създал – компанията прилича на собственика си, списанието – на издателя си. Отговорността да се наложат стандартите още в началото е много голяма. Колкото повече хора управляваш, толкова повече тези стандарти трябва да са ясни, точни, да се изискват и да се спазват от всички, тъй като екипът не е семейство, не е малка структура, която само да наблюдаваш. Този, който е по-високо, трябва да се грижи стратегически да обслужва нещата. Колкото по-надолу се слиза в нивата, те стават по-оперативни, което не означава, че не трябва да имат инициативност или да не проявяват въображение в работата си, просто това не е основното, което се изисква от тях. Затова колкото повече набъбва структурата, толкова по-ясни трябва да са правилата.

Как един служител да превъзмогне собствените си възгледи и да вложи 100% от себе си в работата, която върши?

Емоционалното натоварване, изливането на душата от клиентите или пациентите съпътства всяка професия. Да превъзмогнеш усещането, че просто „обслужваш“, е професионализъм. Трябва да се възпитава самочувствието на работещите в сферата на красотата – те не нанасят просто някакви маски, а изпълняват цялостна терапия. Аз отивам на процедура, за да си почина, да се насладя на обстановката и се доверявам на професионализма и опита на специалиста, който ще ме лекува или ще ми помогне да се отпусна с някаква терапия – той поема голяма отговорност. Работата на хората в сферата на красотата е много важна. Те често ни изслушват, ние се привързваме към тях и в един момент се оказва, че посещаваме един и същ салон в продължение на години. Не бива да им бъде вменявано, че работата им е лишена от смисъл – те са професионалисти и достойни служители, които трябва да са с ясното самочувствие, че правят нещо, което не всеки може.

Темата на днешния семинар е „БИЗНЕС ПРОТОКОЛ И ЕТИКЕТ – Тайните на добрия стил, протокол, бизнес етика и поведение в обществото“. Какво означава „добър стил“?

Добрият стил е понятие, което се свързва с осъзнаването какво да променяш и в същото време да останеш себе си. Именно добрият стил прави човека адекватен и приемлив във всяка една ситуация. Стил и елегантност често биват бъркани. Когато кажем, че някой е стилен, ние имаме предвид, че е елегантен, но това невинаги се отнася до конкретната личност. Някои хора са стилни, но не са задължително елегантни – могат да бъдат и екстравагантни. Стилът е нещо много лично. Образът, който всеки човек избира да има в обществото, не се формира само от избора му на облекло, а и от начина, по който се изразява, от усмивката, от реакцията му в дадени ситуации. Стил по никакъв начин не се отнася само и единствено до избора на облекло – той се определя на базата на цял комплекс от качества, които са уникални. Важно е личният стил да бъде осъзнат като комуникационна необходимост.

Разкажете ни за предстоящите курсове.

Курсът по бизнес протокол и етикет включва система, изработена изцяло от мен самата, която непрекъснато актуализирам. В последните 10 години съм изнесла около 900 презентации, на чиято база разработих курса си по презентационни умения. Хубаво е да се посещават най-различни курсове, защото всеки лектор набляга на нещо различно. Най-новият ми курс, който водя от една година, е „Комуникационни умения“. Там разказвам за опита си и за начина, по който може да съобразиш това, което носиш в себе си, със съответната среда. В съвременния свят е важно да предадем съобщението си по такъв начин, че то да бъде запомнено. Установявам, че комуникацията става все по-трудна, трудно е да говорим очи в очи, да използваме богатството на езика. Днес трябва да съобразяваме много повече неща. Смятам, че непрекъснатото учене и обогатяване е основна задача на съвременния човек, ако иска да бъде интелигентен и с богата обща култура.

Tags: бизнес протокол и етикет
ShareTweetShare

beautywoman

Related Posts

Как да направим бизнеса си устойчив?
Мениджмънт

Как да направим бизнеса си устойчив?

28.01.2022
Как да продаваме, без да сме търговци?
Мениджмънт

Как да продаваме, без да сме търговци?

29.10.2021
Какъв лидер си? Създаваш ли стойност?
Мениджмънт

Какъв лидер си? Създаваш ли стойност?

30.06.2021
Управление на приходи и разходи: автоматизирано, без грешки и без финансов риск за бизнеса
Мениджмънт

Управление на приходи и разходи: автоматизирано, без грешки и без финансов риск за бизнеса

20.03.2021
УПРАВЛЕНИЕ НА МИКРОБИЗНЕС ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА
Без категория

УПРАВЛЕНИЕ НА МИКРОБИЗНЕС ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА

17.02.2021
Организация, планиране и управление на здравно-естетични центрове
Мениджмънт

Организация, планиране и управление на здравно-естетични центрове

04.02.2021
Next Post
ХХ-та Юбилейна национална конференция на Българското дерматологично дружество

ХХ-та Юбилейна национална конференция на Българското дерматологично дружество

Д-р Валерия Матеева: “Евромеланома е кампания, която ще съществува още много десетилетия”

Д-р Валерия Матеева: "Евромеланома е кампания, която ще съществува още много десетилетия"

Препоръчани

Отслабване и детоксикация на организма

Отслабване и детоксикация на организма

20.08.2019
Бизнес протокол и етикет

Бизнес протокол и етикет

20.02.2020
Запознайте се с комбинираните процедури, предлагани от салоните за красота

Запознайте се с комбинираните процедури, предлагани от салоните за красота

19.07.2019

Популярни

  • eye q

    Работа и отдаденост – елементите за успех

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • AЛЕКСАНДРА ЯНЕВА ЗА ПЪТЯ НА МЕЧТИТЕ

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • КОЖНИ ПРОМЕНИ ПРИ СИНДРОМ НА ПОЛИКИСТОЗНИТЕ ЯЙЧНИЦИ

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • ПРОФЕСИЯТА „МЕДИЦИНСКИ КОЗМЕТИК“ – ВЕЧЕ С КОД В НАЦИОНАЛНАТА КЛАСИФИКАЦИЯ НА ПРОФЕСИИТЕ И ДЛЪЖНОСТИТЕ

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Studio BB Care – мечта, превърнала се в реалност

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

Издаваме Beauty Woman по начин, който да задоволи вашата нужда от информация.

Последни публикации

  • Микропигментация & отстраняване на пигмент от кожата
  • KA beauty studios
  • KA beauty studios

Категории

  • Business academy
  • Апаратура
  • Без категория
  • Дерматокозметичен симпозиум
  • интервю
  • Козметика
  • Медикъл
  • Мениджмънт
  • Психология
  • Събития
  • Терапии
  • ТОП 100
  • Топ козметични локации 2022

Връзки

  • Контакти
  • Общи условия
  • Политика на поверителност

© 2020 Beauty Woman - Всички права запазени Beauty Woman Magazine.

No Result
View All Result
  • Начало
  • Business academy
  • Козметика
  • Апаратура
  • Медикъл
  • Бизнес
    • Събития
    • Общи условия
  • Контакти

© 2020 Beauty Woman - Всички права запазени Beauty Woman Magazine.

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?